Nelly Bokestig Engberg

debatt

Publicerad 2009-04-23 23:09:57 i Allmänt

satt och tittade på debatt med pappa alldeles nyss, till slut höll han för
två soffkuddar för öronen och sjung " LA LALALA LALA LALALALALALA LA".
när jag börjar diskutera så kan jag lova till att jag kommer fram till det jag vill
ha sagt.

jag är så sjukt less på att alla alltid fokuserar på alla dåliga saker i det här landet!
fetma, dålig lön, tonårsliv osv. det finns faktiskt människor som har det bra, som
inte har några problem förutom att man är skoltrött. även fast det också börja bli
ett ämne idag "varför har alla ungdomar påsar under ögonen? ner med datorerna!".
det är så himla sjukt.

jag är en såkallad problemfri unge. jag är inte över/underviktig, jag är inte fattig,
jag har inte blivit utsatt för misshandel eller mobbing, jag har aldrig har problem
med att skaffa ett extraarbete, jag har bra betyg, jag har många vänner.
mitt största problem är helt seriöst vad jag ska ha på mig när jag ska gå till skolan.
jag kan sitta i en timme och tänka innan jag bestämmer mig och testa 77 saker för
att sedan ta på mig det jag testade först. sånt är mitt liv och vad får jag för det? ingenting!

alla med dåliga betyg som jobbar upp dom får beröm, alla tjockisar som går ned i vikt
eller börjar träna eller börja äta nyttigt får beröm, alla med dåligt självförtroende som
börjar jobba på det får beröm. och vi som har det bra får absolut ingenting. ingen riktar
sin uppmärksamhet på oss. nu säger jag inte att vi behöver det men svenska folket kan
väl någon gång få höra att världen är inte hemsk. våra liv här i sverige suger inte.
vi har det ganska bra.

sluta vara så jävla griniga över alla problem och lev livet, ät en glass i solen och
slappna av. ta vara på det vi har.

så är jag sjukt less på ekonomin i det här landet. sålänge man inte är politiker, känd
författare, läkare, ekonom, datageni eller jobbar svart som tatuerare finns det inga pengar
att tjäna! normala jobb som lärare, sjuksköterska, hantverkare osv tjänar bara precis så
att dom går runt. jag vill ha ett jobb där jag kan ha kul, jag vill kunna resa om jag vill, jag vill
kunna köpa ett par skor när jag vill utan att behöva tänka på hur mycket pengar jag har kvar
resten av månaden. att få lön en gång i månaden är ju helt värdelöst! vem har lust med att
planera pengarna en gång i månaden? jag vill ha lön en gång i veckan och jag kan lova er
att jag skulle ta bra mycket bättre vara på den än vad jag gör med den en gång per månad.

jobb som vi tror är bra är bara pissjobb. ta musiker tillexempel. alla har en bild av hur glamoröst
och lyxigt det är. att vara musiker är nog det värsta jobb jag kan tänka mig? inte ens kändisarna  i
det här landet tjänar ju bra med pengar och tro mig när jag säger att jag vet det för mina föräldrar
sitter mitt i skiten med dom! värdelösa värdelösa land.

tror jag ska gå a la blondinbella och börja läsa om politk så man kan göra något åt den här skiten.

en lärare på min skola slutade som kock för att han tjänade för lite pengar.
HUR BRA KAN DET JOBBET VARA OM MAN TJÄNAR MER SOM GYMNASIELÄRARE?
gaaaaaaah. upprörd.

nu tänker jag sova.

Kommentarer

Postat av: Köttpangmos ! (Jocke :D)

Publicerad 2009-05-05 22:33:31

Umm det där med att "Varför har alla tonåringar påsar under ögonen" Det har JÄTTE MYCKET MED DATORER ATT GÖRA ! Eller hur var det nu igen ? Det har med val att göra, man väljer väl för fan själv om man ska sitta uppe eller inte ? Visst datorn kan vara rolig att spendera natten med, men inte fan tvingar någon dig att sitta vid datorn hela natten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela