Nelly Bokestig Engberg

Släktträd

Publicerad 2009-04-18 13:50:27 i Allmänt

jaaaaaaaaaaaaaa! vilken bra idé, hoho. jag har inte allt tråkigt. tror inte att någon
annan i bloggarnas historia har gjort ett släktträd faktiskt! då är jag ball som gör
det först. skitcool.

vi tar dom i åldersordning, så kör vi bokestigarna i det här inlägget.


det här är min mormor. mormor är en sån där som känner på sig
saker, nästan lite synsk på något sätt. hon är mästarnas mästare
i köket och gör sitt eget tunnbröd. mormor är också lite den oroliga.
hon vill att alla ska ha det bra så gärna att hon ibland kan glömma
bort att ta hand om sig sjäv.


morfar, en kameraskygg man. han håller gärna i kameran själv och
fotar alla sina vackra barnbarn. morfar är en väldigt smart och klol man. han gör
ungefär 3 korsord per dag, missar aldrig nyheterna och kan alla frågor på vem vill
bli miljonär. han är en man som visar sina känslor, han pussar alltid mormor när
dom går förbi varann och missar aldrig ett tillfälle på att ge mig en kram om jag behöver.


mamma, min mamma. min älskade mamma. det finns nog ingen som jag tycker om så
här mycket i hela världen. mamma styr mig på ett sätt som hon inte vet om. när hon ler så
ler jag och är hon arg så blir jag arg. vi har nog världens bästa relation tillsammans. vi kan
berätta allt och lite till för varann, vi är nästan mer som systrar än mor och dotter. är det någon
som jag kan räkna med så är det hon!
mamma är inte en sån mamma som gör middag och städar varje dag, vi lever ganska mycket
på rikskuponger och städar när vi har tid och ork. att kolla på kläder i kataloger och äta chips går
helt klart före att ta disken. men det betyder inte att hon inte gör det, hon gör det bara när det passar.


Sussi, moster och hennes man Samsa/Kenneth. ska man skriva folks meknamn eller riktiga
namn när man skriver om dem?
Sussi är iallafall som mig fast i vuxenform. hon är världens gladaste och försöker att göra så mycket
hon kan för alla men tycker hon att någon gör fel så får dom veta det, med besked. jag och sussi är
som en liten atombomb, vi tickar tills vi sprängs och sen 5 minuter efteråt är allt bra igen. man vet liksom
aldrig med oss. men alla är alltid välkommen sålänge man inte är dum i huvudet.

samsa är nog den snällaste och mest varmhjärtade person jag känner. tror aldrig någonsin jag har
hört han höja rösten ens en gång. han är en sån som ger och ger och ger. samsa är en sån som ger
folk lugn och harmoni, och många glada skratt!


Berndt, morbror. smart, rolig och stark skulle jag nog beskriva honom som. har han nog den längsta
stubinen i världshistorien. han är en uppfinnare, han kommer alltid på dom sjukaste idéerna och
genomför dem, varje gång! det är bara skratt med tårar som kommer med den här mannen.


jonny b, morbror 2. och berndt igen på första bilden.
jonny är nog den som har mest betydelse i mitt liv. en av dom iallafall. utan han hade
jag inte varit den jag är idag, han är en sån som jag inspireras av och han gör så att jag
vill lyckas med allt. med hans humor och iq kommer man långt. vi kan bara kolla på varann
och brista ut i gapskratt, det finns inget bättre än en människa som man inte behöver prata
med för att förstå. han är nog den snabbaste jag vet, på allt. ingenting tar längre tid än vad
det behöver. han är en sån som alla älskar. barn, vuxna, gamlingar, hundar.. och bögar!


nicole, jonnys flickvän/sambo. vad ska man säga. hon kom med glädje till hela familjen.
tycker man inte om nicole så ska man nog söka upp någon för hjälp för det är helt omöjligt.


okej jimmy, du heter inte bokestig i efternamn men det gör faktiskt inte samsa och nicole
heller så du får vara med iallafall bara för att du är världens bästa! jimmy är mammas kusin.
och det kan ju verka långsökt men nu är det så att i våran släkt umgås alla med alla fortfarande
så jag brukar säga att han är min kusin.. bara för att det blir lättare för folk.
jimmy är en såndär som man bara tittar på och så börjar man le. le le le le le, och sen vill man
springa fram och krama han! bara för att han är världens bästa.


dennis bokestig, kusin. kolla vi börjar komma mot slutet nu!
dennis dennis dennis. vad ska jag säga, du är nog lite för bra för att vara sann för
du håller alltid med mig om allting som händer runt omkring oss. jag och dennis
brukar sitta och diskutera alla andra i släkten för det mesta. sen är han ett datageni.
och dom slösar man inte bort!
dennis bodde hos oss av och till i två och gud vad jag saknar han. jag tycker att han
kan bo här jämt!

här ska tommy och tiina stå. och ja hon stavas med två I! finskar ni vet.
men ni bor i göteborg och så finns det inga bilder på er, kan återkomma med
dom efter midsommarhelgen.



LILLEBROR, BA BA BA!
han hatar håkan hellström och jag älskar han för det.
ett musikgeni och en av mina bästa vänner. alla kärleksproblem
och alla andra saker vi löser tillsammans, det är uppskattat. med
dig kan man skratta tills man grinar. vi bråkar aldrig, du är liksom för söt för att jag
ska kunna bli arg. du lyckas till och med smita undan med att ha ett stökigt rum.
jag hatar stökiga rum. egentligen borde vi hata varann iom att vi är så olika. fast
på något sätt kanske det är det som är så bra. vi kompliterar varandra. mamma och
pappa ska vara glad att dom fick en av varje.


klas. wow vilket nedkilv. åldrarna var inte jämna här.
klas är faktiskt ganska elak helt ärligt. och envis. han gör som han vill
även fast att han inte får och hans favoritsyssla är nog att förstöra för konny.
men sålänge han är snäll och älskar mig så är jag nöjd, så jo. jag är nöjd :')


Isak. pussgurkan numeroett. dig ska jag ta med utomlands om några år när jag har massa
pengar så ska vi bo på ett hotell med ett vattenland. du är nästan som en vuxen fast att du är
ett litet barn. du har en hjärna, och det gillar jag. att vara barnvakt åt dig är en av höjdpunkterna
i mitt liv. vi har alltid så sjukt kul tillsammans. fortsätt att vara underbar, för det är det du är.


konny. åh lilla konny, du är alldeles för snäll för ditt eget bästa! du bara tar emot och gör aldrig
någonting tillbaka. du är som en sån där liten ängel som gör allt för att alla ska få vara glada men
du glömmer bort dig själv på vägen. men att alla som är runt omkring dig har det bra finns det inge
tvivel om.


mimmi, det är nog inge tvivel om att alla vet att du är min lilla favorit. men du är ju enda tjejen
jag har! att skämma bort dig är liksom ett måste. du har blivit lite som en lillasyster nästan. dig
skulle jag göra allt och lite till för. jag längtar alltid efter att få träffa dig, till sommarn ska jag kidnappa
ner dig hit så ska vi göra allt dom du inte kan göra där uppe i åsele!


robin och rick, så jävla coolt med tvillingar. har för mig att mamma berättade för mig att jag var
en tvilling från början? jag kan ha drömt det där men har något minne av att det var så jag fick Lkg
när den andre dog.. hm.. måste fråga när ni kommer hem.
men bebisar, ni är så gulliga och glada hela tiden så man vill stoppa ner er i väskan och ta med er hem.
behöver jag säga något mer?

så för att sammanfatta det här

mormor och morfar - mamma, sussi, berndt, jonny och deras halvsyster birgit.
birgit - tommy och tiina
mamma - mig och bisse
sussi & samsa - dennis (fast han är inte samsas) och isak
berndt & frida - klas, konny, mimmi, rick och robin
jonny & nicole - barnlös

haha den som läser hela ett tuggummi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela