Nelly Bokestig Engberg

Tränat

Publicerad 2009-11-15 18:47:19 i Allmänt

Efter över en månads uppehåll har jag gymmat. Som bara den! Ben, rygg och mage.
Härligt värre. Varför är man alltid piggare efteråt än innan? Adrenalinkickar alltså.
Måste vara det bästa som finns.
När man väl pallrar sig dit förstår jag aldrig varför jag "slutade". Det är ju en sån underbar känsla!

Jag minns i vintras/våras när jag började köra på riktigt. Jag har aldrig någonsin mått så
bra fyskist. Det var bodypump, spinning, afropowerdance och allt möjligt minst 5 gånger i
veckan. Sen blev det sommar och under sommarn är det ju liksom lugnt. Då rör man på sig
hela tiden iallafall. Sen blev det skola och sen var man plötsligt för trött på eftermiddagarna.
Mot hösten kom man igång litegrann. 1-2 gånger i veckan och ibland inte alls.

Men nu känns det som att det där peppande har kommit tillbaka igen - att jag vill gå dit.

Helt jävla fantastiskt!



Nu har jag hängt in All tvätt. Dammsugit, plockat och grejat. Till och med gjort lite garderobplats
till Loverboy. Hihi. Nu ska jag pussa ihjäl han! Vi hörs imorgon.
So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela