Nelly Bokestig Engberg

funderingar. .

Publicerad 2009-09-12 18:34:38 i

hej på er.. sitter här och funderar i väntan på att Ricken ska komma.

bland oss tjejer är det ganska vanligt att låna kläder av varandra och klä
sig likadant men jag förstår inte varför? jag är verkligen emot allt dethär.

jag skulle aldrig känna mig bekväm i andras kläder, och jag känner mig inte
bekväm i att låna ut mina egna heller jag är bara alldeles för snäll för att säga
nej. dom blir alltid alltid alltid uttöjda eller förstörda på något sätt.
och hur tänker folk som vet att dom är större än (t.ex mig) och så lånar dom
någonting iallafall? jag vet inte hur många tröjor, linnen eller leggins jag har
fått tillbaka som jag inte kan använda pga hur stor dom har blivit i höfterna. 
eller ännu värre när folk lånar skor och så sliter dom på klackarna. jag får panik på
sådna här människor.



och sen folk som härmas. som köper likadana saker som sina kompisar. SNÄLLA NÅN. 
jag blir jätteirriterad och kan inte säga till för att jag inte vill låta som en barnunge som
gnäller. alltså om någon som man umgås med köper något är det väl ganska självklart
att man inte köper någonting likadant?! man har inte likadana saker som sina kompisar. 
det är verkligen dagisnivå på det enligt mig. tänk om man kommer där någon dag och 
har likadana skor eller jacka på sig. det ser ju bara patetiskt ut.

eller ännu värre. sådna som ändrar åsik när man säger någonting. t.ex när jag vet att
en tjej älskar en grej och så säger jag att jag tycker det ser så fejk eller plastigt ut och så
ändrar hon sig och håller med?

hur svårt kan det vara att ha sin egen stil och klä sig i sina egna kläder och tycka det man tycker?


Från och med IDAG så lånar jag aldrig någonsin ut någonting igen.
Inte ens en halsduk (som btw ALLA lämna foundationsfläckar på) eller
en tjocktröja. Och jag ska ALDRIG säga vart jag köper mina saker.
Jag ska aldrig ens låta någon testa mina saker för skoj skull även om
det så är bara för någon minut.

och dessutom så är det inte en ena förutom mig själv som verkar kunna vika in
saker som det var i garderoben? antingen slänger folk det på sängen eller så nästan
knövlar dom in det. hur svårt kan det va? man ser ju att HELA garderoben är i superordning?

fast det gäller inte Ida, du viker alltid fint :)
och Johannes du får fortfarande låna mjukisar. jag lovar!

gud vad arg jag blev nu när jag skrev ner det känner jag..
måste gå och göra något så jag inte börjar namnge alla jag är irriterad på.

Kommentarer

Postat av: johannes

Publicerad 2009-09-13 02:50:02

hade ju brottom när ja skulle av med dom(A)

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-09-14 17:45:23

HAHA, jag minns när både du, jag och Ida W hade likadana Spice Girls-skor och du och Ida hade världens bråk om vem som hade köpt dom först xD

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela