Nelly Bokestig Engberg

jag har förändrats

Publicerad 2009-09-18 16:48:17 i

det är märkligt sånt här. hur man "växer upp". jag ä fortfarande samma person
som för 5 år sedan men ändå så annorlunda. det viktigaste för mig för 5 år sedan
var att få gå ut på "byn" på fredagskvällarna och åka moped och epa med matforsarna
och hitta på en massa sattyg osv. nu är det att få vara med johannes, skolan, familjen,
skrållan och att nå de mål jag vill komma till.

- jag vill fixa mitt körkort samma vecka jag fyller 18.
- jag vill jobba och spara pengar så vi kan flytta hemifrån.
- jag vill jobba så jag kan resa.
- jag vill ta studenten med grymma betyg.
- jag vill att jag och tess ska göra det bästa UF företaget i JB's historia.

jag vill så himla mycket, speciellt med framtiden. målen ovan är för nu.
men jag sikter mer framåt än så. jag vill ha barn. lägenhet och stuga med gård
så Skrållan kan springa lös och med en sjö/hav som man kan springa och doppa
sig i hur man vill. jag vill jobba innom design och inredning. jag vill ha johannes
vid min sida hela vägen. jag vill att vi ska kunna få allt som vi vill ha.

hela förra året la jag ner mer tid på mitt uteliv än att faktiskt må bra. jag fokuserade
så mycket på att ha kul och leva i nuet så att jag tappade bort mig själv i samma veva.
jag gjorde det jag trodde var kul för att jag inte visste vad jag faktiskt skulle bli lycklig av.
att gå ut och festa ger mig ingenting längre. det ger en kick för stunden men inte föralltid. en
kväll hemma med familjen och johannes kan jag vara lycklig på i flera veckor. det är så mycket
mera värt än den där kvällen ute som man bara ångrar dagen efter. att strula runt med ngn och
göra korkade och framförallt idiotiska saker. se sina vänner hamna i slagsmål och höra rykten
om det i nästan ett halvår efter. jag orkar inte med sånt där längre. jag är inte 14 år längre.

i nästan ett år var jag ute fre-lör. den här sommaren har jag varit ute 4-5 gånger, nästan alla
utan alkohol. och jag har aldrig mått så bra som jag gör nu! jag tränar, är med dom personer
jag älskar och jag lever livet. jag känner mig så hel, så trygg. ingenting kan förstöra det här
för människorna jag har omkring mig nu är äkta. dom kommer aldrig svika. vad som än händer
så kommer dom alltid att finnas där.

jag har gjort mitt fjortisliv nu. det är äntligen över. jag gör bara saker jag tycker om på riktigt nu.
allt jag har gjort den här sommaren, det går inte att beskriva. det har och är så fantastiskt.
det finns bara en person jag har att tacka det här för och det är Johannes.
du fick jag att hitta mig själv igen. du är min andra halva älskling.
jag vill inte leva en sekund utan dig!

Kommentarer

Postat av: isak

Publicerad 2009-11-12 19:31:56

jag följer med om du ska resa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela