Nelly Bokestig Engberg

Alltså, seriöst.

Publicerad 2010-08-07 21:34:14 i Allmänt

Min kropp fungerar fan inte som den ska. Ursäkta men jag måste nog gå till en doktor.

Sen jag och Johannes har flyttat hemifrån så har vi ätit jättenyttigt. Riktig mat och middag
varje dag. Har dessutom förätit mig på frukt då mamma köpte ett fruktfat åt mig i
inflyttningspresent. Man måste ju ha frukt på ett fruktfat.

Men okej, till saken. Från att inte ha några fasta mattider alls, leva på onyttigheter och bara
käka skräpmat ute till att ha "svenssons matvanor".
Inge gosaker på veckorna förutom lite fika när det kommer viktigt främmande (läs: vuxna).

Man tycker att det här ska vara bra för mig.

Men...

MEEEEEEEEEEEEEEEN.


Jag vägde mig nyss.

Hur i helvete kan jag ha gått upp i vikt av att vara nyttig?!

HUR???



Nu tar jag fram chips och går tillbaka till mitt gamla ja, mitt smala jag.
Ska dessutom köpa träningskort igen. Saknar det för mycket. Kosta vad det kostar vill.

(Sen att det handlar om 1kg hör inte till saken, man ska inte gå upp av att vara nyttig).


Jag gillar att ha ett BMI på 19.0-20.0, inte över det. Fan.
Sen när började jag bry mig?

Jo, sen man gick upp av att vara nyttig. Jävla Bullshit. Kul för er som bantar! Verkligen.
Skulle fan i mig hellre dött.

Återkommer om ännu en vecka i onyttigheter.

Kommentarer

Postat av: Lilian Bokestig

Publicerad 2010-08-08 11:52:53

Well well well, din enorma, faktiskt gigantiska (intill fetma liknande) viktuppgång är absolut oroande. Jag har konsulterat dietister inom området (väldigt många) och alla är ense. Diagnosen är enhälligt; välmående.



Märkligt kan tyckas, att gå från en levnadsstandard innebärande mat på ojämna tider och en extrem nivå chips och dip (till frukost om nöden kräver) till nåt så outgrundligt annorlunda som mat på bestämda tider och en älskad sambo som kan hela kostcirkeln. Och så bara sådär gå upp i vikt! Vetenskapen häpnar!



Har inte mycket till tröst att komma med... Mer än att du är världens vackraste skapelse!

Postat av: Nelly

Publicerad 2010-08-08 13:13:42

Men det är ju bra att veta att om jag vill banta så är det bara att ta fram gosakerna igen.



Just ja, nämnde jag att han har gett mig förbud på allt gott på vardagar? Kommer rulla fram till jul.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela