Nelly Bokestig Engberg

12 dec

Publicerad 2010-12-12 16:15:12 i Allmänt

Det är lucia imorgon? IMORGON? Jag hade tänkt att det var på onsdag av någon konstig anledning.
Gud vad mysigt. Då ska tina alla lussebullar och ställa fram både knäck och pepparkaksdeg :)


Min kära man är på väg hem nu. Jag hade tänkt att överraska honom med middag
och tända ljus och grejer när han kom hem men Ingela ringde för en stund sedan och
frågade om jag ville ta hennes kvällpass ikväll på jobbet. Ja tack.
Söndagar är ju 100% OB... Med andra ord dubbel lön. Det säger man inte nej till
om man heter Nelly och tänker åka till Cypern med världens bästa brudar till våren.


Blev fiskpinnar och potatismos istället för min del, funkade ovanligt bra måste jag säga.
Har inte ätit mat sedan i torsdag satt... Hehe. Går liksom inte när jag är ensam hemma.
Det är Johannes som står för maten. Och är han borta så blir de liksom inget gjort alls.

Har haft en väldigt bra helg för övrigt. Har liksom inte hunnit tänkt på att Mr.J
är borta så mycket. Har jobbat från dag till kväll och sen hem och bums i sängen.
Imorse klev jag iallafall upp och tog en promenad hem till Farfar som hade Skrållan.
Stannade en stund och promenerade sedan hem igen med en hund till sällskap.
Ni förstår nog inte hur tomt det har varit här utan både hund och man. 

Skrållan var dock inte lika glad över att komma hem. En gång i månaden ungefär så
får hon en "behandlingsdag". Det innebär att hon borstas igenom från topp till tå.
Klipper klorna, schampooneras och blir sedan borstad en gång till.
Hon uppskattar inte detta lika mycket som jag gör...
(Ta det inte som att hon bara borstas och klipper klorna en gång i månaden nu).


Kommen en kille ifrån Kramfors i eftermiddag också och ska köpa min snowboard
och mina snowboardskor. 1500:- rikare.
Då blev mobilräkningen betald denna månad också. Bra.


Nej, nu ska jag ut med hunden innan jobbet.
Lär ju gå 5 min innan Johannes kommer hem :( Menmen. 5 timmar till överlever jag nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela