Nelly Bokestig Engberg

Året som gått...

Publicerad 2010-03-22 12:54:18 i Allmänt

Nu ska jag knalla ner på skolan... Gud, känner redan ångesten. Jag ska vara där i max
10 min och hämta hem lite mail men jag har verkligen den där "vi tar det imorgon" känslan
av det. Huvaligen.
Jag är lite kluven till allt nu, jag gick ju Florist från början. Det passade mig verkligen som
handen i handsken. Jag fick vara kreativ och mina lärare Tina ringde till och med till mig
privat för att berätta om hur nöjd hon var med mig och hur duktig jag var.
Sen någon gång för ett år sedan så slog min pollenallergi ut, som aldrig förr. Jag kunde inte
ens vara i floristlabbet utan att få problem med att andas.

Nu hade jag turen att floristklassen var ihopslagen med Entreprenörerna. Så jag hoppade över
dit för att jag ville gå kvar i klassen. Jag jobbade ikapp allt dom hade gjort under året på bara
några veckor och började i 2an nu i höstas.
Jag skulle gå en liten speciell utbildning i och med att jag inte ville släppa det här med att få arbeta
kreativt. Så jag började gå lärling 2 dagar i veckan.
På utvecklingsamtalet var alla lärare helt lyriska, enligt vissa av dom hade dom aldrig sett någon
som haft så lätt för dom här ämnena och satt mig på en väldigt hög nivå.
Jag vet själv hur duktig jag är och hur lätt jag har för mig att ta in saker men nu är det stopp.
Det vart inte den linje som jag ville gå ifrån början.
Nu när jag har praktik ska jag lära mig samma sak på praktiken som jag ska lära mig på lektionerna.
Det handlar om företagsekonomi, småföretagande och allt sånt där som handlar om att driva eget.

Nu har jag verkligen hittat mig grej genom Bilda.
Jag vet precis vad jag vill göra just nu men det går inte ihop med vad JohnBauer lärarna vill att jag
ska göra.

Det är verkligen jätteroligt att dom tror så mycket på mig och att dom vill driva mig framåt.
Men det är inte det här som jag vill göra, jag vill göra min grej när jag har min praktik. Jag
vill göra det jag är bra på helhjärtat och inte för att någon annan vill det.

Jag vet att vissa tycker jag är dum när jag tänker såhär och att jag kastar bort så himla mycket
när dom vet vad jag kan.
Men det är inte kul att gå i en klass där lektionerna ligger på G-Vg nivå för att dom inte kan sätta
elverna på högre kapacitet. Jag har helt andra uppgifter än alla andra, jag har mina egna lektioner.
Jag vill inte ha det så. Jag vill göra samma saker som alla andra, jag vill kunna ta hjälp om någon
som sitter brevid om jag har problem. Inte ha extralektioner efter skolan för att DOM tycker att
jag ska ha Mvg.

Jag måste prata med min mentor om det här idag innan jag sätter igång igen. Jag blir bara bitter
och tro mig, det går ut över alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela