Nelly Bokestig Engberg

bloggkriget

Publicerad 2010-03-02 00:05:16 i

Paow mot resten... Förutom lilla jag som håller med, till viss del.
För er som inte är insatt kan jag berätta den korta versionen.

Paow är en av Sveriges största bloggare som att sagt att hon inte vill ha in Invandrare
som inte kan beté sig. Sådna som förstör och bara stökar och lever på Sveriges skattepengar
kan ta sin rumpa och flytta här ifrån.


Jag förstår inte varför alla är så upprörda?!
Kommer man hit från ett annat land ska man fan ha respekt för oss här i Sverige och vara
jävligt tacksam över att man får komma hit.

Dom invandrare som inte klarar av att leva om en svensk som hela tiden måste hävda sig,
vara stöddig, stjäla, våldta, hålla på med knark, inte jobba och leva på bidrag som kommer
ifrån våra löner som vi har tjänat ihop anser inte jag har rätt till att bo här.
Jag tycker helt ärligt att det är nolifers som kan sticka och klara sig.

Där emot så finns det helt underbara människor från andra länder som gör helt rätt för sig här.
De som pluggar, arbetar, lär sig språket, skaffar bra kontakter och lever sig in i det svenska livet
välkomnar jag mer än gärna.

Det jag tror att Paow vill förmedla men inte sätter rätt ord är nog på ett ungefär att
Hudfärg, språk, religion eller kultur spelar ingen roll. Så länge man beter sig som en logisk och
realistisk människa som inte skapar problem blir det inga problem med heller.
Gör man rätt för sig så blir man rätt behandlad också.
Gör man inte rätt för sig, då får man ta konsekvenserna för det!

Kommentarer

Postat av: LINDEROTH

Publicerad 2010-03-02 19:25:50

Du har så rätt. Genom att folk blir så upprörda speciellt då invandrare och svenskar med invandrarbakgrund och kommer med hot osv så visar det bara ännu mer hur rätt det argumentet är.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela