Nelly Bokestig Engberg

13 sep

Publicerad 2010-09-13 09:26:06 i Allmänt

Happface! Ska på Videoteket om 1 timma och 45 minuter. Fy fan vad skönt!!!
Vilket jävla nystart alltså. Himmelriket.


I övrigt så är jag lite irriterad. Vaknade och möttes av ett diskberg.
Vi ska diska varannan dag, gissa vems tur det var igår? ... Inte min...

Gah. Hur uppdelar ni övriga sambos alla saker?
Jag tvättade igår till exempel, vek in all tvätt och sorterade. Fick man någon
hjälp när båda väl var hemma? ...Nej... Ett tack? ...Nej...
Någon hjälp att bära den enorma IKEA kassen med tvätten ifrån mamma och
hem hit? ...Nej... Han cyklade.
Hur många gånger tror ni han har tvättat jämfört med mig?
Hur många gånger tror ni han har dammsugit våra mattor och dammtorkat?


Näe.


Vad bra, nu blev jag ännu mer irriterad på hur mycket det faktiskt var.
Vet ni vad det värsta är? Han gnäller om det inte blir gjort???

Så tar han alltid av sig tröjorna i soffan och slänger dom vart? På golvet.
Vem tror ni springer och tar upp det där sen? 


Tur för han att jag faktiskt älskar honom, annars så hade jag tagit alla saker
och lagt dom utanför dörren och sagt att han inte får komma in förrän det är rensat...


Peace.


Update!!!
Igår kväll var ändå det bästa. Snälla alla flickvänner, svara på det här
hur ni hade reagerat.


Vi satt och kikade på en film, det var 10 min kvar och självklart kunde han inte se den
sista biten med mig. Så han går och lägger sig.


Det är släkt i hela lägenheten och mörkt ute så jag ser ingenting. 


Jag - Hjärtat kan du tända i sovrummet så jag ser vart jag ska gå?
Han - Men det är väl bara att tända i tvrummet och gå och tända i köket och gå
tillbaka och släcka sen.


Han sitter alltså nu på sängkanten, en halv meter ifrån en lampknapp och behöver bara
lyfta på armen för att tända lampan.
Men då istället så är det ju mycket bättre att jag tänder ett rum, går och tänder det bredvid,
går tillbaka för att släcka det första rummet och sen gå och tända ytterligare ett tredje och
gå tillbaka till rum 2 och släcka det för att kunna gå och lägga mig.


Vad tror ni tar minst tid... Att jag springer som en idiot över hela lägenheten eller att Johannes
lyfter på armen och tänder en lampa?


Vi sa ingenting när vi sedan lagt oss igår kväll kan jag ju tillägga...

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-13 12:11:49

Tycker inte att du ska behöva göra allt jämt, vill han att det ska vara gjort så får han väl göra det då, inte skämma bort honom för mycket !! :) har man gett sig in på att bo tillsammans är det klart att båda ska hjälpa till med allt. Även om man är lat ;)

Postat av: Desiree

Publicerad 2010-09-13 15:43:09

jag hade blivit sjukt irriterad. hade inte heller pratat med min pojkvän sen utan bara lagt mig och sova. tycker de är klart man ska dela på sysslorna när man bor ihop.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela