Nelly Bokestig Engberg

29 sep

Publicerad 2010-09-29 15:22:13 i Allmänt

Hejsan hejsan.
Var ett litet tag sedan. Igen.
Har hänt en del.


I fredags så var det begravning för Johannes morfar.
I lördag jobbade jag och gick ut en sväng med klassisarna på kvällen.
I söndags fick jag beskedet att en barndomsvän till mig hade gått bort
under natten. 

I måndag var det minnesstund, super fint verkligen. Träffade alla ifrån
högstadiet som hade samlats. Det gamla gänget. Eller träffade och träffade.
Ingen var kapabel till att prata men alla var där. Helt förkrossade.
Kunde inte låta bli att tänka "Varför umgås jag inte med de här människorna längre?
Varför valde jag bort dem framför något annat, dom här har varit mina vänner varenda dag
från 6an till gymnasiet, skrattat och gråtit."
Det kändes som om att jag hade lämnat en familj när jag stod där. Själva.
Jag kunde inte göra något och det gjorde så himla ont att saker och ting kanske hade
varit annorlunda idag om man har gjort andra val.


Man får inte tänka så men det var riktigt svårt och jobbigt att se alla.


Veckan som har gått och har ändå gått bra, jag ska få göra mitt eget Bodypump pass på Golds!
Hur duktigt? Några låtar är redan klara.


Ikväll så drar Linn med mig ut på stan, sa att jag var fattig men det är tydligen en
gratiskväll för två flickor som oss. Hur fint? :)
Så nu har jag lockat håret då jag inte såg någon annan lösning, orkade inte tvätta det.
Hur döljer man då den fettiga hårbotten? - Locktång. 

Ska möta min käre bror och hyra lite film snart medans jag springer mellan tvättstugan. 

Jaja. Bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela