Nelly Bokestig Engberg

19 and a life

Publicerad 2011-04-16 23:02:48 i Allmänt

Jag är Nelly Engberg och jag är 19 år.
Jag är förälskad i livet och dess stunder. Jag tänker inte framåt utan gör
det som gör mig lycklig för stunden.


Jag älskar att flörta, jag älskar att dansa, jag älskar att ta en shot,
jag älskar att välja kläder för kvällen, jag älskar att fixa håret och att
sminka mig, jag älskar att träffa nya människor, jag älskar att inte veta
hur jag ska ta mig hem, jag älskar att göra spontana utgångar, jag
älskar att gå på stan och köpa kläder jag egentligen inte har råd med,
jag älskar mina vänner, jag älskar att umgås med mina vänner, jag
älskar att sitta på ett café och prata om killar och skvallra i flera timmar.

Jag är Nelly Engberg och jag älskar att vara tonåring.


Men jag saknar min älskling, han som gjorde mig lycklig varje dag.
Jag saknar att få krama honom när jag vill, jag saknar att kunna be
om en puss, jag saknar att göra sakar tillsammans, jag saknar att titta
på honom när han sover. Jag saknar att tjaffsa med honom. Jag saknar han.
För han var han med stort H. Han som jag skulle ge mitt liv och själ för.

Jag gjorde mitt livs största misstag när jag gjorde slut med min första kärlek.
Jag sårade honom så djupt att han inte kunde lita på mig igen. Jag bad honom
om att ta mig tillbaka, jag bad varje dag i 2 veckor. Men fick nej på nej på nej.

Sen åkte vi på klassresa och jag dansade och drack och försökte glömma.
Jag kunde inte glömma och jag drack ännu mer och lite till.
När jag stod på dansgolvet så kom flera killar fram, jag fick uppmärksamhet och
hittade en kille som jag tyckte såg riktigt bra ut och jag fick all respons som jag
hade saknat de senaste två veckorna. Jag tilllät mig själv att kyssa honom och
det kändes bra. Jag visste att han gillade mig, framförallt så sa han inte nej.
Mer än så var det inte. Jag tilllät mig själv att göra något kul istället för att gå ner mig.

Nu har han med stort H bestämt sig för att aldrig någonsin prata med mig igen för det
jag gjorde och jag vet inte vad jag ska göra. Jag blev glad att han brydde sig så pass,
det visade att han faktiskt tyckte om mig ändå trots alla nej. Jag är dock förkrossad över
att han har valt att aldrig mer tala med mig.

Jag heter Nelly Engberg och jag saknar min kärlek.
Men jag älskar att vara 19 år och leva mitt liv.
Jag älskar att skratta och jag tänker fortsätta att göra det,
med eller utan han med stort H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela