Nelly Bokestig Engberg

livet

Publicerad 2011-08-08 17:24:28 i Allmänt

Jag är så himla lyckligt lottad. Just nu sitter jag på jobbet och bara njuter.
Det är strålande sol. Jag har nyss bakat toscakaka. Josefine ligger ute och
sover med Soki, Christa och Marion solar på baksidan. Det blev en lugn
stund nu utan kunder som vi alla passar på att njuta utav.


Juli och Augusti (hitills) har varit två helt underbara månader.
Jag har tagit vara på varje minut.
Det har varit mycket jobb men förutom några dagar så har det gått superbra.
Vi kan skratta tills vi gråter ibland. Åt varandra och med varandra.


När jag inte jobbar så har livet bestått av nattbad, grillningar, skogspromenader,
middagar, film, svampplockning, små utflykter till olika ställen, skratt, närhet,
shopping, bus, springa barfota i regnet, sova middag tillsammans ute på gräsmattan,
jag har fått frukost serverat med färska bär, choklad, grädde och pannkakor.


Det senaste halvåret har pendlat mellan total lycka och ett rent helvete över
ett fruktansvärt beslut jag tog då, men som jag ändå behövde ta.
Nu känns det dock som att jag har landat igen och står stadigt med båda fötterna.
Jag har hittat hem. And home is wherever i'm with you.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela