Nelly Bokestig Engberg

juletider

Publicerad 2011-12-20 23:37:47 i Allmänt

Gud vad jag längtar tills julen kommer nu.
Det är bara några dagar kvar men jag studsar
redan på tårna.

På fredag så ska vi ha lilla julafton med mamma
och Jimpa hemma hos mig. Så det är där det börjar.
Den 23e. Sen på självaste jul så ska jag vara med
Johannes hos hans familj hemma hos hans föräldrar.
Det är första gången som jag firar julen "borta" så jag
hoppas att det blir lika bra som jag brukar ha det.

På kvällen åker jag hem till Pappa och släkten där, då
Johannes ska jobba natt.
Kan knappt vänta till paketöppningen! Åh jag är som
ett litet barn. Fast jag längtar mest efter att få ge bort
mina julklappar som jag har köpt, och det är väl vuxenpoäng?

Johannes har alltid köpt så otroligt bra presenter till mig.
Alltid. Så där är det lite extra spännande och se vad han ska
toppa med i år.
Jag minns till och med den första presenten han gav mig, det
var då han hade varit i Prag sommaren då vi träffades.
Det var ett litet spa-kit som luktade körsbär. Med tvål, duschgel,
bodyscrub, sån där tvålsvamp/boll och bodylotion. Då hade vi nog
bara varit tillsammans "på riktigt" i 2 veckor.

Det finaste han har köpt är nog min stjärna, en stjärna på himlen
som nu är döpt till Nelly. Då hade vi träffats i 4 månader.
Det halsbandet har jag nästan på mig  jämt, tillsammans med mitt
halsband som han graverat in datumet vi träffades på och våra namn.
Det fick jag när jag fyllde 18 år.
Någon dag då jag får chansen så ska jag titta på min stjärna genom
ett teleskop. Jag har graderna och allting för det så för någon som kan
är den inte svår att hitta.

Det är viktigt att skämma bort varandra tycker jag,
att verkligen visa hur viktig den andre personen är.
Att man vill ge henne/honom hela världen. Hela sig själv.
Det behöver inte vara materiella saker som kostar pengar.
Utan bara de där små sakerna, när man minst anar det.

Jag tror och hoppas på att den här julen kommer att bli helt magisk.
Det blir våran tredje jul ihop och det förtjänar något extra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela