Nelly Bokestig Engberg

Sundsvalls uteliv

Publicerad 2011-12-17 22:19:08 i Allmänt

Är det bara jag som har tröttnat något så fruktansvärt på
utelivet här i Sundsvall? För er 17åringar som längtar till krogen,
ni har det bättre nu. Hemmafester är alltid roligast.
Nu beror det ju självklart vad man är ute efter och vad man
tycker är roligt men om man gillar sånt som jag gillar så är
det lika bra att stanna hemma.

Om jag ska festa, ta mig tid till att göra mig i ordning, gå i skor
som jag skulle dö av att gå i nykter, dricka alkohol som jag egentligen
inte tycker om, då vill jag spåra. Då vill jag spåra på det sätter som
man kan spåra på utomlands. Dansa på bardiskar, sjunga hur högt
jag vill, skratta åt precis allt, studsa istället för att gå. Inte ha trevligt.

Att ha trevligt är nog det absolut värsta senariet du kan hamna i om
du ska på fest. Att ha trevligt suger. Det ska vara galet roligt eller inte alls.
Vad får du ut av en kväll med trevligheter? Diskuitera landstinget på förfesten
och beställa en shot på krogen för att bli lite *CrAzy*.
Trevligt, visst, har du kul? Nej.

Intivto - Trevligaste stället i hela stan.
Jag vill skjuta mig själv varje gång jag är där.
Man beställer sin fina drink och sitter vid ett bord
och pratar, tittar på killar och tjejernas kläder.
Att gå in på invito och ha en piercing i underläppen? Finns inte.

Stadshuset - Trevligt *CraZy* ställe. (helt jävla dött alltså)
Hit går alla som varit på Invito och druckit deras fina drink innan.
Här är alla de som är lite för fin för att gå på Memento.
Dansgolvet är en genomgångslokal och det galnaste du kan
göra här är att dansa på ett litet podie som finns intill en scen
för trubadurer. De som dansar på det här poodiet, en halv meter
högre än alla andra har gått totalt all in för kvällen och haft en
spårad utgång... punkt punkt punkt.
Alla de lite äldre tjejerna klagar på alla nykomlingar som nyss
fyllt 18 år. Samma sak här, kommer någon med en punkstil
in på stadshuset så tar det inte många minuter innan han eller hon
har blivit totalt utstirrad av hela lokalen.

Just det, alla som går på stads älskar Håkan Hellström.

DOCK. När spegelsalen är öppen (enda gången då faktiskt alla
är på stadshuset) så är det jättekul att vara där. Men dom sagt,
det är alla människor som gör det.

Svenssons - Klart alla måste gå på Svenssons. Det kan man inte
missa på en utekväll. Att gå fram och tillbaka genom en lokal på
20 kvm som är totalt proppad med folk är ju skitkul.
Har du tur får du en sittplats. Går det att prata med någon? Nej.
Kan du dansa? Nej? Kan du beställa i baren? Om du har tur.

På eftermiddagen ska man hänga på Svenssons, inte på nätterna.
På sommaren har de världens bästa uteservering.

All star - Ja, faktiskt. Det kan vara kul på All Star, fast inte för mig
då mina kompisar inte hänger där och då blir det liksom värdelöst iallafall.
Men det är också ett sommarställe. Dansgolvet som är 5 kvm är ju tyvärr
ingen höjdare heller. Men är man ute efter att hänga ska du gå dit!

Jack's bar - Ja, fast nej. Här träffar du alltid någon du känner igen.
Iallfall din mammas bekanta. Och såklart alla killar som är rockers
eller de som egentligen hatar krogen. Men rätt sällskap kan du ha rätt
kul här men det är tyvärr, ett trevligt ställe. Och man vill inte gå på trevliga ställen.

Marmaris - Ha ha ha. Här får du iofs vara för full, vilket är ett plus.
Du kan käka till 5 på morgonen. Men näe. Det här är varken  ett
trevligt eller ett roligt ställe. Det är liksom under trevlighetskalan. Illa.

Oscar - Jag älskar Oscar, eller jag älskade Oscar de 3/4 gångerna som dom
har släppt in 18åringar där. Ett perfekt ställe med blandade åldrar, bra musik,
bra dansgolv, bra hängställe. Plus plus plus.
Men just det, vi yngre kan ju bara gå dit 4 gånger om året . . . . . .

Memento - Hehe. Ja, ett riktigt älska/hata ställe. Ska jag gå på krogen
och faktiskt ha kul på krogen så går jag hit. Det finns allt som man kan
behöva för en bra utekväll. Gör du inte bort dig själv så gör garanterat
någon annan det åt dig.
Du har alltid en bra historia med dig ifrån Memento dagen efter om du går dit.
Tyvärr så har det en Whitetrash stämpel på sig, förståerligt iofs.
Det hänger en hel del skumma typer där. Men jag är ju en sån som tycker att
det är riktigt kul med skumma typer.

Här kan du iallafall spåra rejält på dansgolvet, och det uppskattas av mig.
Jag gillar inte att hålla tillbaka.
Men är du inte full och går på Memman, då kommer du att hata det.
Du bör nästan vara för full innan du går dit. Sen om det är ett plus eller minus
är ju en fråga var och en får bedömma.
Det är iallafall alltid trevligt personal, trevliga priset om man flörtar lite i baren
och oftast en riktigt bra dj!

Avenyn - Ett vuxenställe, men ack så roligt man kan ha där. Men vi små barn får
vänta i några år tyvärr. Dock är det bara kul om det är ett bra band som spelar.
Så frågan är ju om det är bandet eller Avenyn som gör det hela?

Näe nu orkar jag inte skriva mer. Kanske fortsätter med resten av krogarna en annan dag.

Vill bara påpeka att jag tycker inte att det är fel
på er som är trevliga människor, jag tycker bara
inte att ni är så roliga. Men iofs, jag är inte ifrån
storstan. Jag gillar lite mer rajraj och tycker att ska
det vara så ska det vara på riktigt. Hellre dunken än vin liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela