Nelly Bokestig Engberg

happiness

Publicerad 2011-02-27 18:46:10 i Allmänt

Den här veckan har verkligen pendlat för mig.
Från underläge till övertag.

Men något som är bra med mig som jag ofta får påpekat är att jag alltid är positiv.
Är jag ledsen så försöker jag ändå att se ljuset. Jag tycker att det är roligare att skratta
än att gråta.
Jag kan gnälla på saker och ting men oftast gör jag det till något ironiskt så att det blir
lite lättare. Man ska väga saker och ting för att se vad som är värt att fokusera på.

Det som gör mig glad just nu.

♥ Johannes, det finns ingen som får mig att må så bra.
♥ Dessans fest igår, jag har så sjukt roligt.
♥ Alla underbara vänner.
♥ Mitt jobb, jag är så tacksam och så glad över att ha det. Jag trivs verkligen.
♥ Alla mina kläder och skor. Jag planerar redan 100-dagars festen som är på lördag.
♥ Cypern resan. Jag ser fram emot den så in i bomben!
♥ Jag har beställt min studentklänning!

Det som gör mig ledsen/ ger mig ångest.


- Skrållan ska flytta, det känns som om att tappar en del av min själ nu. Min älskling.
- Pengar. Jag jobbar som en idiot men pengarna räcker inte till iallafall.
Jag vill inte ta pengar från Johannes eller mamma och pappa heller även om det verkligen
behövs. Jag hatar att leva på andra.
Det gör att jag har en klump i magen varje dag av att bara veta att jag inte ens kan köpa
ett nytt nagellack utan att gå minus. Men jag gör det ändå, för att må bra en liten stund.

7 saker emot 2, det ger mig en anledning till att vara Glad istället för Ledsen.
Även om jag sätter mig ner och gråter över Skrållan minst 1 gång per dag så är jag glad.
Jag tilllåter mig själv att vara ledsen i c 5 minuter för att sedan kunna le i flera timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela