Nelly Bokestig Engberg

28 jan

Publicerad 2011-01-28 11:45:31 i Allmänt

God morgon solstrålar och andra!
Igår hade jag en väldigt spännande dag..
Skrev ju att jag skulle på arbetsintervju. Fick jobbet. Tackade nej...


När jag kom in på Suchibar så presenterade jag mig och sa att jag
skulle prata med deras chef (som inte var där då han sa de).
Dom skickade ner mig på deras lager för att byta om och börja jobba
direkt? Kommer upp. Han pekar på kassan och telefonen och säger "testa jobba".
Sen försvann han?
Ingen kunde svenska. Inte lätt att begripa sig på vad man ska göra av pekningar
och hojtanden.
Efter en timme så tackade jag för mig, fast då kommer chefen och vill ha mitt
nummer så han kan ringa när jag ska börja?


Näe. Inge rasistiskt nu men jag måste faktiskt jobba med människor som pratar
mitt eget språk. Hur ska jag annars kunna förhandla om lön och förstå arbetstider?


Var iallafall på en intervju på Carlings efter det där och den gick superbra.
Så vi hoppas på det istället :) Men annars klarar jag mig faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela