Nelly Bokestig Engberg

tisdag, 14 juni

Publicerad 2011-06-14 22:59:14 i Allmänt

Klev upp halv 7 imorse och åkte till jobbet. Hade så ont i munnen att jag på riktigt
höll på att avlida. Kunde inte äta, kunde inte prata riktigt för då skulle allting krackelera.
Jag blev till slut tvungen att ringa vårdcentralen för att höra om jag fick komma in,
vilket jag fick. Klockan 3 fick jag dommen om att jag har fått svinkoppor?
Ville sätta mig ner och grina och dö. På riktigt. Vad fan är det här? Ska jag behöva råka
ut för precis allt?

Enda sen i oktober har jag haft problem med hyn runt munnen, jag har varit torr,
jag har haft sår osv. I Cypern försvann det på grund av solen, men började igen när
jag kom hem. Fick då 2 dundersalvor som hjälpte. Samma dag som jag blir "fri" torrheten,
det var i fredags, så får jag en allergireaktion och sväller igen i hela ansiktet.
I söndags så känner jag att jag börjar få blåsor runt munnen och nu så sitter jag här med
svinkoppor. Jag har blåsor i munnen, på läpparna, runt omkring läpparna.
Jag fick iallafall pencilin som jag ska äta i 10 dagar, 3 tabletter om dagen. Jag hoppas verkligen
att det går över fort för just nu kan jag knappt äta. Och det gör så jävla ont.
Det bara bränner i blåsorna.

Det är dessutom smittsamt så jag får vara försiktig med allt. Byta sängkläder varje dag,
byta handduk varje dag, tvätta händerna hela tiden, putsa av tagentbord, telefon, bilratten..
Ja ni fattar.

Just nu så har jag nästan lust att proppa i mig en påse jordnötter och dö. Lite så känner jag.
Kan ju inte jobba heller. Bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela