Nelly Bokestig Engberg

baby this is love

Publicerad 2011-05-10 00:42:42 i Allmänt

Just nu lever jag lite on the edge. Om jag trillar nu så fallar jag hårt.
Håller jag balansen så kommer det här vara den bästa tiden i mitt liv.


Under de senaste veckorna har jag fått klart och tydligt över vilka
som är mina riktiga vänner. Jag har gjort en rensning av människor
i mitt liv. Det hände något med mina känslor. Jag bestämde mig.
Jag bestämde mig för att inte bry mig, och sen gjorde jag inte det.
Jag bestämde mig för att älska dom, och så gjorde jag det.
Det är det bästa beslutet jag någonsin tagit, det störta steget i mitt liv.


Många kan tycka att jag är känslokall, fråga sig hur jag bara kan gå
utan att vända mig om.
Men jag är inte kall, jag lägger bara all kärlek på dom som finns där för mig.
På dom som visar att dom vill vara i mitt liv, på dom som inte får mig att gråta.
Jag hade en dag då jag låg och grät, jag skrek i kudden och kunde inte andas.
Dagen efter så bestämde jag mig för att kliva upp och må bra. Det gjorde jag också.


Jag gör inte de bästa besluten nu över vad som är bra för mig och inte.
Men det spelar ingen roll för jag har sjukt roligt. Jag känner att jag lever.
Jag känner livslust. Jag kan skratta åt saker. Jag har ingen ångest.
Allting i livet har en mening och det tänker jag ta vara på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela