Nelly Bokestig Engberg

kroppsfixering

Publicerad 2011-11-09 11:53:42 i

Jag har funderar mycket över det här med kroppar,
hur man "ska" se ut, hur man vill se ut, hur man skulle trivas.

Jag är ganska smal av mig redan ifrån början.
Men jag tror faktiskt att jag skulle trivas ganska bra i att vara lite knubbig.
Just nu så skulle jag förmodligen få panik om jag skulle gå upp
3 kg men det är skillnad om jag skulle gå upp typ 10 kg och det skulle
sätta sig på rätt ställen, fördelat över hela kroppen och inte bara på magen och rumpan.

Kolla på Blondinbella tillexempel. Hon ser så himla sund ut!
Jag tycker att hon är tusen gången finare nu än vad hon var för
3 år sedan. Man ser verkligen att hon är lycklig.
Eller Petra Tunegården, hur jävla snygg får man blir egentligen?

Nu tror jag tyvärr aldrig att jag skulle kunna gå upp så mycket,
med tanke på mina matvonor nu så är jag ganska säker. Jag borde nämligen
väga över 100 kg så som jag äter och rör på mig.

Men hur vet man om man passar då? Hur vet jag att jag skulle se bra ut
som en liten knubbis? Jag vet några människor som är lite större som
jag tycker är hur fina som helst, hur skulle jag se ut så?

I sommras så gick jag ner till 47 kg en stund. Jag är 170cm lång.
Det var det vidragaste jag har varit med om. Jag har aldrig kännt mig så ful
som jag gjorde då. Och det jag fick höra av andra var hur snyggt det var.
Då ville jag bara kräkas.

Idag så är jag väldigt tillfreds med mig själv och jag mår bra.
Jag tycker om min kropp och har inga större komplex över den. Jag väger
nu c 55kg och är fortfarande 170 cm lång. Men jag kommer ändå
alltid att undra om jag skulle må bättre med 10/15kg extra på mig.
Jag tycker att det är finare än att vara smal. Jag gör verkligen det. Men missfatta
inte att jag inte tycker att smala människor är fina. För det gör jag också.
Det finns dom dagarna jag inte vill något annat än att gå ner sådär mycket igen.

Men i överlag så skulle jag nog trivas att vara en liten tjockis. ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela