Nelly Bokestig Engberg

shopping-detox

Publicerad 2012-02-21 20:24:44 i Allmänt

Okej. Jag är inne på något som kan balla ur helt
eller vara en väldigt nyttig "upplevelse" för mig.
Detox. Shoppingdetox.

Den här jääääävla boken (modemanifestet) har
förstört mitt liv och min syn på kläder så nu har
jag fått svart på vitt att jag inte är en normal människa.

Vet ni var jag räknade ut i söndags? Jag har 36 oanvända
partyplagg. 36!!! Jag går inte ens ut 36 gånger på ett år?


Jag har slutat att uppskatta mina kläder. Jag använder
mina plagg 1-2 gånger. Det är inte att uppskatta något.
Att köpa en topp på fredagslunchen tills utgången på kvällen
och sen aldrig använda den toppen igen är inte att äga
ett plagg. Det är sopor. Det är fortfarande affärens plagg
som du har köpt.

För att få ett plagg att bli ditt plagg så måste du göra hela
plagget till dig. Det plagget ska vara en symbol för dig och
din stil. Man ska genast koppla den toppen/klänningen/kjolen
till dig.


Ett plagg ska användas flera gånger - men på olika sätt.

Därför går jag nu in i en shoppingdetox. Dock inte ett år
som hon i boken utan i 83 dagar. Tills jag åker till Tunisien.
Fram tills dess får jag bara köpa underkläder, strumpor och
strumpbyxor om mina nuvarande gått sönder.

Fram till den 12 Maj får jag inte handla kläder eller skor.
Okej. Alla mina vänner - Hindra mig från att handla.
Gör allt ni kan om jag får ett återfall. Jag ska fan klara det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela