Nelly Bokestig Engberg

champangesorbé

Publicerad 2012-01-26 16:50:58 i Hemma hos mig


För att kunna göra det här behöver du först och främst en glassmaskin!

2 dl vatten
1 dl socker
2 citroner (pressade, behåll fruktköttet)
3-5 dl vin/champange

Koka sockerlag av vattnet och sockret.
Blanda citronsaften och champangen.
När sockerlagen har svalnat, häll i allt i glassmaskinen och kör i 3-5 minuter.
In i frysen och servera :)

Det här är ett recept som jag bara har grundat på ett annat men gjort om en del
så det är mitt eget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly Amanda Engberg

Jag heter Nelly Engberg och är en tjej på 20 vintrar ifrån Sundsvall. Min blogg handlar om allt ifrån kärlek till mode, gärna allt kombinerat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela